Razi ca sa fii sanatos…….

Am tot auzit eu prin diverse locuri…..ca rasul este o forma de terapie….Azi m-am interesat un pic mai mult pe net si am gasit…pe scurt ….de ce?
       Rasul favorizeaza

   -oxigenarea organismului 

   -stimuleaza diafragmul, contribuind astfel la eliminarea reziduurilor prezente in plamani

   – mareste capacitatea respiratorie 

    – reduce tensiunile musculare.

 Din punct de vedere cardiovascular, 20 secunde de ras intens echivaleaza cu 3 minute de mers rapid pe jos. Iar acest lucru este valabil chiar daca radem fara motiv sau din placere, ca si cum ar fi vorba de o terapie. Mai multe studii au concluzionat ca rasul contribuie in mod considerabil la reducerea stresului, la cresterea tolerantei la durere (postchirurgicala, migrene, artrita), la reducerea presiunii arteriale si la marirea nivelului de endorfina (“hormonul fericirii”), precum si a celulelor NK, a limfocitelor T si a IgA secretorii – trei componente fundamentale ale sistemului imunitar. In general, studiile experimentale constau in vizionarea de comedii in paralel cu documentare si apoi in compararea analizelor reactiilor biochimice.(de pe http://www.romedic.ro/sanatate/Terapia_prin_ras_0730.html).

Tot de ras mai stiam ca sunt tot felul de grupuri (nu neaparat la noi in tara) care se intalnesc…..si rad. E la fel cu a merge la sala sau la inot.

Cum de mi-am adus aminte de faza asta cu rasul? e simplu…m-am uitat la filmuletul asta:

Lasă un răspuns

