Dragoste sau Iubire?

In dex aceste doua cuvinte au definitii asemanatoare, in unele cazuri fiind pus semnul de egal intre ele.
Dar oare este chiar asa?
Dragoste sau Iubire este totuna?

M-am gandit ceva vreme la chestia asta si am ajuns la o concluzie….asta dupa ce am mai si discutat cu lumea….si se pare ca si altora le place varianta asta. Nu e o varianta general acceptata, dar mie imi place si vreau sa o impartasesc.

Pentru mine intre dragoste si iubire nu este nici o legatura. Sunt doua sentimente diferite din mai multe privinte si care nu prea apar in acelasi timp. Iata de ce:

Dragostea este un sentiment foarte puternic, spontan, care nu are explicatie, indreptat catre O PERSOANA si care dureaza o perioada de timp mult mai scurta decat Iubirea. (dragoste la prima vedere)

Iubirea este un sentiment mai putin puternic ca intensitate dar este unul care te leaga, nu poate fi spontan, si nu este la fel de axat pe O PERSOANA cat pe multe alte lucruri din jurul unei persoane.

Altfel spus….cand te indragostesti iubesti persoana, nu e neaparat sa o cunosti …o iubesti ca o iubesti (de aia). Nu stii cum o cheama, ce lucreaza, pe unde umbla….dar esti indragostit. Dragostea e oarba.

Pe femeia cu care vrei sa te casatoresti o iubesti si nu poti trai fara ea. Dar oare chiar fara ea nu poti trai? Sau iti va lipsi faptul ca nu vei mai dormi langa ea, ca nu-ti va mai gati, ca nu vei mai avea cu cine povesti..?

De cand tot ma gandesc la chestiile astea mi-am dat seama ca e destul de imputita treaba cu relatiile. Desi totul pare simplu…..cu cat ma gandesc mai mult cu atat se complica lucrurile.

Si atunci….solutia ar fi sa scoatem inima din ecuatie…si sa gandim cu alte organe.
Dar oare poate cineva sa faca asta o viata intreaga?

Giast chiurias…

3 comentarii

  1. cojocarii said,

    13/10/2009 la 7:02 am

    ce ar fi viata fara emotiile iubirii?? eu una nu vreau sa incerc sa aflu!

  2. cozma said,

    20/10/2009 la 3:43 pm

    felicitari pentru postare… nu am citit de mult ceva asa misto.
    Dar oare chiar fara ea nu poti trai? Sau iti va lipsi faptul ca nu vei mai dormi langa ea, ca nu-ti va mai gati, ca nu vei mai avea cu cine povesti..?
    Doua intrebari relativ simple m-au pus serios pe ganduri…
    mersi ca mi-ai dat o ocupatie pentru ceva timp!
    te salut si numai bine

  3. Ana Maria said,

    21/05/2010 la 8:55 pm

    Plimbandu-ma pe blogul tau, m-a surprins placut sa descopar ca mai sunt oameni care gandesc asa. Sunt de aceeasi parere, de indragostit te poti indragosti des si e frumos sa te indragostesti, dar atunci cand intervine iubirea, parca lucrurile se schimba. Iubirea este probabil acea dragoste matura, acea dragoste ajunsa la „varsta” realitatii.
    Te pup si iti doresc multa bafta in ceea ce faci!


Lasă un răspuns

