Parintii din ziua de azi

Saptamana trecuta, mai exact miercuri, joi si vineri am avut ceva treaba pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca. La ora 12 trebuia sa fiu acolo.
Drumul meu trecea pe langa liceul George Cosbuc.
Miercuri cand am trecut pe acolo….era plin de lume si o banda de circulatie era ocupata cu masini toate cu avariile puse. Mi-am zis ca poate e vreun miting sau vreo manifestatie si nu am acordat asa mare atentie.
Joi, in fata aceluiasi liceu, aceeasi masa de lume. M-am uitat mai atent si am vazut ca nu au nici o pancarta, nimeni nu striga nimic. Si atunci mi-am dat seama. Erau parinti sau bunici. Stransi cu totii la ora aceea sa le iasa odraslele de la scoala.
Nu pot sa inteleg de ce!
Eu unul si toti fratii mei mergeam si veneam la si de la scoala singuri. Si cam toti de varsta mea faceau asa. Ce s-a intamplat intre timp?

Oare e asa nesigur orasul asta incat nu-ti mai poti lasa copilul sa vina singur de la scoala?
Oare toti copiii din Cosbuc stau in Floresti?
Oare toti parintii aceia au un singur copil si sunt overprotective?
Oare toti parintii aceia sunt traumatizati de faptul ca ei au mers pe jos la si de la scoala?
Oare asta e noua moda?

Din punctul meu de vedere……aceasta manevra a parintilor nu ii ajuta pe copii, dimpotriva le ia acestora momente importante de socializare cu colegii de clasa in afara scolii si momente de relaxare pe drumul spre casa.

Nu-i de mirare ca sunt copii care stiu in Cluj numai Zona unde locuiesc, la ce liceu merg ..si poate numele mall-urilor din oras.

5 comentarii

  1. geanics said,

    22/11/2010 la 6:13 pm

    Ma, am o verisoara la Racovita, nu la Cosbuc, in clasa a patra. O duce si o aduce taica-sau de la scoala. daca nu poate el, merge ma-sa sau bunica-sa de acasa cu troleul pana la scoala sa o aduca. Can u imagine? Si se plang ca pierd toata ziua cu asta. Nu o lasa singura in fata blocului decat cu unul dintre parinti, care sta pe banca si se uita la ea cum se da cu bicicleta. Bunica-sa zice ca ii e frica sa nu dispara ca se rapesc copii. Si cea mai tare faza: invatatoarea de la clasa lor organizeaza excursii cu clasa numai daca fiecare copil este insotit de cel putin unul dintre parinti, ca, vezi Doamne,ar fi rai si ea nu isi asuma responsabilitatea. Transportul e asigurat de parintii care se ocupa in domeniu, cazarea la ceva cabana a altor parinti. Mie mi se face rau, sincer. Presimt o tara de oligofreni.

  2. Razvan said,

    09/12/2010 la 9:47 pm

    Sunt si nu sunt de acord cu voi la faza asta. Pentru ca am avut sansa sa am o multime de nepotei cunosc cazuri in care acest lucru este necesar si nu doar din cauza distantei.

    Daca stati sa va ganditi la copilaria noastra orasul nu mai e asa de linistit ca si cand am fost noi la varsta aceea. Pentru multi distantele sunt mai mari decat cele 15-20 minute cate le faceam noi pe jos.

    Mergeam la gradinita singur de cele mai multe ori inca din grupa mijlocie… si veneam singur inca de cand am inceput gradinita… de scoala nu are rost sa mai mentionez.

    Nu mi se pare normal ce se intampla si nici nu este, dar eu inca cred ca orasul Cluj Napoca inca este decent din punctul acesta de vedere… dar nu mai e asa de sigur pe cat a fost. Pot sa va zic sigur ca majoritatea parintilor se tem de momentele in care odrasla va fi nevoita sa treaca strada singura… restul sunt baliverne. Credeti-ma cand va zic ca din experienta va zic: au si dece. Sunt patit.

    • theodorro said,

      10/12/2010 la 2:54 pm

      Eu cred ca orasul este mult mai sigur decat era pe vremea noastra…..mult mai sigur.
      Numai noi stim cate batai am luat sau au luat altii de la smecherii din cartier pe drumul spre sau de la scoala….

      • Razvan said,

        11/12/2010 la 8:45 am

        Sunt de acord cu ceea ce zici, dar eu vorbeam despre trafic.

        Pana la urma fiecare se poticneste in problemele cu care a avut de a face mai des.

        Vezi tu noi trebuie sa ajungem sa vedem lucrurile in ansamblu, de la diferitele probleme ce apar pana la ce probleme domina in care dintre orasele din tara.

  3. Dragos said,

    18/12/2010 la 11:04 pm

    Cam exagerata chestia cu asteptatul copilului in fata scolii. Nu sunt eu din Cluj, dar din cate am vazut, nu pare sa fie asa mare problema in drumul spre casa. Sau chiar asa rau este in aceste vremuri ?


Lasă un răspuns

